Selecteer een pagina

IJs op basis van groente, verrassend lekker!
Dit is met recht ‘maaltijdijs’, lekker als diner op warme dagen.

VOOR 1 PORTIE ± 7 GRAM KOOLHYDRATEN PER PORTIE 

DIT HEB JE NODIG

– 200 gram volle kokosmelk, ijskoud
– pot witte asperges – uitlekgewicht ± 300 gram (Ik neem Hollandse asperges van het merk Aarts, hier zit heel weinig zout in. Als er verse asperges zijn liever verse gekookte asperges.) 
– 2 theelepels vanille-aroma
1 scheutje citroensap OF 1 scheutje suikervrije citroen limonade (Teisseire 0% supermarkt) 
– zoetstof (naar keuze) naar smaak  
– OPTIE: Naar smaak rum-aroma (flesje Dr. Oetker supermarkt) zie TIPS
– OPTIE: Opgeklopte slagroom met zoetstof

TIP: Je kunt ook een scheutje rum nemen in plaats van de rum-aroma,
maar liefst pas als je je doelen al bereikt hebt!

ZO MAAK JE HET

1. Snijd de uitgelekte asperges elk in een paar stukken, doe ze in een plastic bak en laat tenminste 5 uur vriezen (liefst langer)
2. Zorg dat de kokosmelk ijskoud is voor je hem gaat gebruiken
3. Doe asperges, kokosmelk, citroensiroop of sap, zoetstof naar smaak in de hakkom van je keukenmachine of staafmixer en mix alles snel tot ijs. Roer er eventueel wat rum-aroma door en dien direct op.

TIP: Is het ijs te dun? Je kunt het altijd weer een uurtje terug in de vriezer zetten. Of zorg dat je ook kokosmelk ingevroren in ijsblokjes in de vriezer hebt staan. Voeg een aantal van die blokjes toe.
Of maak er de pina colada shake van!

Pina colada shake

Meng een half portie van het ijs in de blender en voeg wat ijskoud water of nog een scheut kokosmelk toe tot een mooie shake.

Voeg eventueel nog naar smaak rum-aroma toe (flesje Dr. Oetker supermarkt) Blender het lekker schuimig en drink in een lang glas met ijsklontjes en een rietje.

MEER KETO TIPS VOOR DE ZOMER?
GA NAAR: HOE OVERLEEF IK KETO EEN HITTEGOLF