Selecteer een pagina

DE BESTE MANIER OM AF TE VALLEN

Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van een koolhydraatarme aanpak om af te vallen. De resultaten zijn verbluffend!
Voor wie nog twijfelt tussen een koolhydraatarme aanpak en een calorie-arme aanpak is deze vergelijking wellicht handig.

EEN GEZONDE LCHF

KOOLHYDRAATARME AANPAK    

EEN KOOLHYDRAATRIJKE EN

CALORIE-ARME AANPAK    

ETEN TOT JE VERZADIGD BENT

Eten zoveel je wilt. Je stopt pas als je verzadigd bent.
Je voelt je de hele dag voldaan.

KLEINE PORTIES, REGELMATIG HONGER

Je eet kleine porties, volgens strikte regels. Je hebt steeds honger maar mag niet eten.

GENIETEN VAN HEERLIJK ETEN

Vet is toegestaan, waardoor je overheerlijk kunt eten. Je ervaart het eten niet als een dieet.

MAGER DIEET ETEN

Mager eten is niet zo smakelijk en aantrekkelijk. Je bent echt aan het lijnen!

MEER ENERGIE

Meer energie, betere nachtsrust, uitgerust opstaan.

MINDER ENERGIE

Vaak futloos, moe na het eten, regelmatig dips in de middag.

AFVALLEN DOOR ÁNDERS ETEN

Door het eten van puur en gezond eten met veel minder koolhydraten ga je lichaamsvet verbranden en val je af.

AFVALLEN DOOR TE WEINIG ETEN

Doordat je steeds te weinig eet ga je lichaamsvet verbranden en val je af.

LAGE EN STABIELE BLOEDSUIKERS

Door het beperken van de hoeveelheid suikers/koolhydraten blijft je bloedsuikerspiegel mooi laag en stabiel. Dat is gezond en geeft ook rust.

HOGE BLOEDSUIKERS EN PIEKEN

Je eet vooral koolhydraten waardoor je bloedsuikerspiegel enorm gaat schommelen en pieken. Dit is erg ongezond en kan je ook labieler maken en snel geïrriteerd.

HELDERDER EN MEER FOCUS

Je voelt je veel scherper en helderder doordat je je lichaam en hersenen genoeg gezonde brandstof geeft.

EEN VOL HOOFD

Je krijgt moeite met concentreren en voelt je vaak wazig of alsof je watten in je hoofd hebt.

SAMEN MET JE GEZIN ETEN

Je gezin eet graag met je mee van de heerlijke gezonde maaltijden. Je hoeft niet meer apart voor je kinderen en partner te koken.

APART KOKEN EN ETEN
Je gezin kan niet met jou mee-eten en je moet apart koken. Omdat je anders eet dan de rest voelt het veel meer als een dieet en misschien wel je zoveelste poging om af te vallen.

GEEN TEKORTEN

Je eet net zoveel als je nodig hebt, waardoor je lichaam niet in de spaarstand gaat staan. Je menu bestaat uit puur gezond eten, rijk aan voedingsstoffen. 
Je valt niet alleen af, maar je werkt ook aan een betere gezondheid!

SPAARSTAND DOOR TEKORT

Je eet veel te weinig caloriën (bij bijna bij alle crashdieten). Je lichaam schakelt over op een spaarstand. Het gaat op een ‘lager pitje’ functioneren, zodat het met minder eten toekan. Je merkt bijvoorbeeld dat je het snel koud hebt en weinig energiek bent.

MAKKELIJK OP GEWICHT BLIJVEN

Eenmaal op je streefgewicht kun je gemakkelijk op gewicht blijven. Ook als je weer iets meer koolhydraten gaat eten.

JOJO EFFECT

Eenmaal op je streefgewicht staat je lichaam nog een lange tijd (soms maanden) in de spaarstand. Ga je weer ‘normaal’ eten dan kom je heel snel weer aan, vaak nog meer dan de kilo’s die je bent kwijtgeraakt!

 

 

 

 

Heb je nog vragen na het lezen van deze informatie? Stuur me even een bericht.

Matty Barnhoorn
TheNewFood