Selecteer een pagina

Hoe word ik 100

Nieuwe koolhydraatarme aanpak. Zó werkt het.

William Cortvriendt: Arts en schrijver van ‘Hoe word ik 100’

In het programma ‘Hoe word ik 100’ is te zien hoe een groep deelnemers in korte tijd aanzienlijk gezonder wordt. De deelnemers vallen enorm veel af, keren diabetes om en boeken veel gezondheidswinst. Verschillende deelnemers kunnen hun medicatie afbouwen.

Het geheim van het succesvolle programma
Wat is het geheim van ‘Hoe word ik 100’ volgens Willam Cortvriendt? “Meer vers eten, vetrijker en koolhydraatarmer. Diabetes type 2 is dan vrijwel altijd omkeerbaar. In de meeste gevallen is al na een week geen insuline meer nodig en begin je ook af te vallen. Je hoeft  geen hypes te volgen en calorieën te tellen, maar wel verschillende dingen weg te laten en aandacht te vestigen op de samenstelling van de maaltijd. “

William Cortvriendt Hoe word ik 100Al in zijn eerste boek ‘Hoe word je 100?’ legde William de wetenschappelijke basis voor een verandering in levensstijl die aandoeningen zoals obesitas, hartaanvallen, diabetes en kanker daadwerkelijk kan voorkomen. Deze bevindingen worden toegepast in het tv-programma.

Mensen weten vaak niet wat gezond en wat ongezond is
William: “Lekker eten en gezellig tafelen behoren tot de grootste geneugten die wij als mensheid kennen. De meeste mensen denken helaas dat gezonde voeding minder smakelijk is en weten vaak ook niet wat gezond en ongezond is. Mijn doelstelling is om de mensen te laten zien wat gezond en wat niet gezond is en hoe lekker gezond eten kan zijn.”

 

Wil jij jezelf ook gezonder eten?

Net als de deelnemers van ‘Hoe word ik 100’?

,Huidige advies aan diabeten is volkomen achterhaald
William vertelt in een interview dat diabeten vaak het advies krijgen om vetarm en caloriearm te gaan eten, liefst ook nog 6 keer per dag. Dat advies is volkomen achterhaald zegt hij. Mensen moeten juist meer vet eten en koolhydraatarm. In de praktijk zie je dat de meeste mensen dan al binnen een week kunnen stoppen met insuline.

Met sporten alleen kun je diabetes niet omkeren
Op de vraag of sporten belangrijk is als je diabetes wilt omkeren antwoordt William: “Met alleen sporten kun je diabetes niet  omkeren. Dat kan alleen andere voeding doen. Sporten helpt wel, omdat je meer spieren kweekt. En de spiermassa helpt je bloedsuikers verlagen. Maar alleen spieren kweken en niet anders gaan eten heeft geen zin als je diabetes wilt omkeren.”

Strikt koolhydraatarm
Zijn advies is om de eerste maanden strikt koolhydraatarm te starten. Dus zonder pasta, rijst, brood e.d. Zeker wanneer je diabetes 2 om wilt keren. Misschien kun je na een paar maanden wel weer wat brood toevoegen. Maar dan geen boterham met een dun plakje kaas maar altijd brood met roomboter en veel hartig beleg. Je moet altijd goed in de gaten houden hoe je je daarna voelt, zegt William. Niet iedereen kan weer brood eten. Het hangt van verschillende dingen af, ook hoe lang je al diabeet bent. Gelukkig kun je zonder brood ook heerlijk eten!

Expert in koolhydraatarm eten
TheNewFood is al sinds 2004 expert in koolhydraatarm eten en weet hoe je dit het beste aan kunt pakken. Maak gebruik van onze ervaring door te beginnen met de STARTGIDS koolhydraatarm eten en de aanvullende boeken.

Koolhydraatarm eten Zó doe je dat!

Succesvolle praktische aanpak met koolhydraatarme menu’s en recepten voor elke dag.

STARTGIDS 
Alles wat je moet weten om succesvol te starten inclusief 4 eenvoudige weekmenu’s

OVENSPECIAL 
40 makkelijke & heerlijke maaltijden uit de oven (passen in de weekmenu’s)

EENPANSPECIAL 
43 makkelijke & complete eenpansmaaltijden (passen in de weekmenu’s)

KERSTSPECIAL
Heerlijk gerechten voor de feestdagen, menu’s hartige en zoet hapjes en veel meer.

VEGA-STARTGIDS
Alles wat je moet weten om succesvol te starten inclusief 4 eenvoudige weekmenu’s

ZOMERSPECIAL
Maaltijdsalade, Reizen, Uit eten, Barbeque & feest (passend in de weekmenu’s)

ONTBIJT & LUNCH
Inspiratie voor (snelle) ontbijtjes en lunches to go
(passend in het weekmenu) 

SOEPSPECIAL
Soepen en soepjes voor elke dag van het jaar
(passend in het weekmenu)