Selecteer een pagina

Regelmatig krijgen we berichtjes van mensen die erg snel afvallen en daarvan schrikken. Mensen die denken dat ze een crashdieet aan het volgen zijn. Mensen die bang zijn om te gaan ‘jojo-en’. Ze vragen zich af of deze methode wel zo goed is voor hen… En ja, de koolhydraatarme aanpak is voor iedereen goed. Ook voor wie snel afvalt.

Waarschuwing voor snel afvallen en jojo-en

Vaak worden mensen gewaarschuwd voor snel afvallen, je zou het risico lopen het niet vol te houden en te gaan jojo-en. Dit geldt inderdaad voor crashdiëten waarbij je bijvoorbeeld maaltijden vervangt door shakes of repen, of heel erg weinig per dag mag eten. Deze diëten zijn gebaseerd op minder calorieën eten, in plaats van zorgen dat je lijf goed gevoed wordt en alles binnen krijgt wat het nodig heeft.

Gevolg: je komt heel veel voedingsstoffen tekort en ben je je lijf aan het uithongeren. Je lijf raakt in de stress en gaat zich aanpassen: je krijgt een lagere verbranding. Ook heb je veel honger en merk je dat je energie minder wordt. Het is niet goed vol te houden. Uiteindelijk stop je ermee en ga je weer eten zoals je at, of meer omdat je lijf wil compenseren voor het tekort aan eten in de periode ervoor: al je verloren kilo’s kom je weer aan. Het jojo-en is begonnen…

De koolhydraatarme aanpak werkt anders!
Door te gaan eten volgens de koolhydraatarme aanpak van TheNewFood ga je dit tegen en wordt afvallen en op gewicht blijven veel makkelijker! Deze aanpak is een gezonde methode waarbij je voldoende échte eet en alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnen krijgt. Je hongert je lijf dus NIET uit.

Daarnaast heb je geen honger en eet je erg lekker. Hierdoor is het heel goed vol te houden. Ook is de kans om iets te eten wat je eigenlijk niet wil veel kleiner als je goed verzadigd bent en je lijf voedt. Voor jojo-en hoef je niet bang te zijn als je blijft eten volgens de koolhydraatarme aanpak. Je hebt namelijk geen crashdieet gevolgd, maar je lijf goed gevoed en gegeven wat het nodig heeft om gezond te worden, te zijn en te blijven!

Toch vragen mensen zich af hoe het zit met het snel veel afvallen…
Zeker in het begin vallen mensen vaak snel en veel af. Een gedeelte hiervan is vocht: je verliest het vocht wat je vasthield toen je nog koolhydraten at. Ook sla je niet meer continu vet op, wat je wel doet als je koolhydraten eet (insuline wordt afgegeven als je koolhydraten eet, en insuline zorgt ervoor dat je vet gaat opslaan).

Veel mensen merken ook dat ze veel minder honger hebben tussen de maaltijden door: ze hebben minder en minder behoefte aan tussendoortjes. Door minder vaak te eten ga je je lichaamsvet meer gebruiken. Dit is makkelijker als je koolhydraatarm eet, omdat je lijf goed weet hoe het vet moet gebruiken als brandstof! Kijk hier voor meer voordelen.

Straks op gewicht blijven?

Blijf wel koolhydraatarm eten, ook als je je streefgewicht hebt behaald. Naast dat deze manier van eten heel goed is voor je gezondheid, komen veel mensen aan als zij weer meer koolhydraten gaan eten. Koolhydraten zorgen er namelijk direct voor dat je vocht vast gaat houden en weer vet op gaat slaan. Dit kan al gebeuren als je één keer iets eet met meer koolhydraten.

Wil je niet meer verder afvallen? Dan voeg je gewoon wat meer vetten toe! Verder kun je heerlijk koolhydraatarm/keto blijven eten. Daarmee kan ook jij slank(er) en gezond(er) oud worden!

Verder lezen

Eindelijk écht afvallen en méér energie
Koolhydraatarm versus calorie-arm
Patricia (38 jaar) val 6o kilo af met een koolhydraatarme/keto aanpak

 

Verpleegkundige Lara SchalkHeb je nog vragen na het lezen van deze informatie?
Stuur me even een bericht.

Lara Schalk
TheNewFood

 

 

Koolhydraatarm eten Zó doe je dat!

Succesvolle praktische aanpak met makkelijke koolhydraatarme menu's en heerlijke recepten voor elke dag.

STARTGIDS

SOEPSPECIAL

OVENSPECIAL

STAMPPOTSPECIAL

EENPANSPECIAL

KERSTSPECIAL

VEGA-STARTGIDS

ZOMER & SALADES

ONTBIJT & LUNCH