Selecteer een pagina
  1. NIEUWS
  2.  » Lidl UK vervangt snoep bij kassa’s door fruit en noten

Lidl UK vervangt snoep bij kassa’s door fruit en noten

Uit een eerder onderzoek van de supermarkt kwam naar voren dat 70 procent van alle ouders last heeft van om snoep bedelende kinderen als ze in de rij bij de kassa staan. Twee derde van de ouders bekende het gejengel van hun koters niet te kunnen weerstaan en het snoep daarom wel te kopen, en een kwart meende dat ze hun kinderen gezondere alternatieven zouden bieden als die op dat moment voorhanden waren.

Supermarkt Lidl geeft gehoor aan een massale wens van de ouders om gezondere snacks bij de kassa’s neer te leggen. Voortaan treft men bij het afrekenpunt in de 600 Britse winkels gedroogd fruit en noten – en geen snoep. Het besluit volgt na een geslaagde proef bij enkele Lidl-vestigingen.

Ronny Gottslich, directeur van de Lidl in UK, verklaart: ‘We weten hoe moeilijk het kan zijn om ‘nee’ te zeggen, (…) door snoep en chocola bij de kassa’s weg te halen, maken we het gemakkelijker om kinderen op een gezondere manier te belonen.’

Lidl’s beslissing is in lijn met de oproep van actiegroep Action on Sugar om suiker in voeding met 30 procent terug te dringen, en zo de obesitasepidemie een halt toe te roepen. Van alle EU-lidstaten kampt Groot-Brittannië met de meeste zwaarlijvige inwoners. Malcolm Clark van de Children’s Food Campaign is blij met het initiatief van Lidl: ‘Het is nu aan andere supermarkten en winkeleigenaren om dit voorbeeld te volgen.’

Bron: Mirror.co.uk