Selecteer een pagina
  1. RECEPTEN
  2.  » Koolhydraatarme/keto rabarbermousse

Koolhydraatarme/keto rabarbermousse

Er is weer volop rabarber van de volle grond. Deze mousse is heerlijk als ontbijt, lunch of voor toe? Geniet ervan! 
Volg je de weekmenu’s? Dan kun je je ontbijt of lunch ruilen voor een portie rabarbermousse.

4 PORTIES ± 3,5 GRAM KH PER PORTIE 

DIT HEB JE NODIG VOOR 4 PORTIES 

  • 500 gram rabarber (hele stengels of voorgesneden)
  • zoetstof naar smaak (ik gebruikte 4 el Sukrin+, meer info geschikte zoetstof vind je hier)
  • 250 ml slagroom (bekertje)
  • OPTIE: een paar aardbeien

 

ZO MAAK JE HET

1. Hele rabarberstengels: schil de rabarber als de schil stug is bij het breken van de stengel. Snijd een stukje van de onderkant af. Snijd de stengels in stukjes van een paar centimeter.

2. Kook de rabarberstukjes gaar in een klein laagje water met zoetstof naar smaak (maak het lekker zoet).

3. Roer de rabarber los met een houten pollepel (als je dat lekkerder vindt kun je eventueel pureren met de staafmixer of in een keukenmachine). Laat de rabarber goed afkoelen.

4. Klop de slagroom stijf en schep deze voorzichtig door de afgekoelde rabarber. Niet roeren, dan roer je de lucht eruit. Houd eventueel wat slagroom apart voor garnering.

5. Eet de mousse koud, eventueel met wat aardbeien en wat achtergehouden opgeklopte slagroom.  

 

Meer makkelijke ontbijt, lunch en toetjes recepten vind je in de ONTBIJT&LUNCHSPECIAL.