Selecteer een pagina

BLOG 15 WEEKENDJE WEG

Zangeres Jannet Bodewes (55) startte in 2020 met de aanpak van TheNewFood en viel 30 kilo af. Ook haar gezondheid verbeterde enorm. Sindsdien wil ze nooit meer anders. Naast zingen houdt ze erg van schrijven. Jannet vertelt wekelijks over haar slanke keto leven.

ONDERWEG

We gaan een dag repeteren bij ons Belgische bandlid en overnachten in een hotel. Voor zoonlief, die het weekend op de hond past, heb ik eiercakejes, kippenpoten en de roomsoep van gebakken tomaten (ovenspecial) klaargezet. Allemaal favorieten van hem, dus hij kan het weekend gemakkelijk en keto-proof doorkomen.

Met een kan koffie voor onderweg vertrekken we naar Ossendrecht. Onderweg genieten we op een parkeerplaats van een kop koffie en de meegenomen eiercakejes. Het is heerlijk zonnig weer, dus dat vakantiegevoel hebben we gelijk te pakken.

ONGEVRAAGD

Aangekomen bij het hotel reserveren we voor 19 uur een tafel in het restaurant. Het is werkelijk prachtig weer en we maken eerst nog een wandeling en drinken wat op het terras. Bij de koffie krijg ik een koekje en later bij mijn Spa rood een bakje nootjes en chipsachtige dingetjes. Ik heb er gelukkig geen moeite mee om dat te laten liggen, maar als je dat soort dingen erg lekker vindt, kan dat wel een valkuil zijn.

Zeker als je net start met keto en je nog een beetje in de ‘ach één keer moet kunnen’ modus zit, dan kunnen die ongevraagde verrassingen gevaarlijk (en zonde!) zijn. Het blijft oppassen met dingen die je zomaar ergens bij krijgt. Voor het diner kies ik vooraf een carpaccio en als hoofdgerecht een lamsrump met asperges en nog wat andere groenten. Ik benadruk dat ik er geen friet of iets anders bij hoef.

KETO-ONTBIJT

De volgende ochtend is er een ontbijtbuffet. Normaal eet ik nooit meer ontbijt en dat bevalt me erg goed. Maar tijdens zo’n weekendje laat ik het deelvasten even varen. Er is genoeg keuze voor een lekker keto ontbijt. Gebakken spek, allerlei worst en kaassoorten, tomaten, olijven, gekookte en gebakken eieren en scrambled eggs.

Ik weet dat je moet oppassen met scrambled eggs. In een hotel wordt hier vaak een kant-en-klaar poeder voor gebruikt, wat veel koolhydraten bevat. Daarom vraag ik eerst even of het wel vers is gemaakt of uit een pakje. We hebben geluk, het is vers! We genieten van ons heerlijke ontbijt.

OVERVLOED

We vertrekken naar ons Belgische bandlid. Zijn vrouw Vera weet dat wij keto eten, ze doet altijd erg haar best om hier rekening mee te houden en ons te verwennen. Ze heeft dan ook een heerlijke salade gemaakt, gevulde tomaten, gevulde eieren en reuze gamba’s. Het één is nog lekkerder dan het andere… Ik eet deze dag veel meer dan ik gewend ben sinds ik volgens TheNewFood aanpak eet.

LEKKER VOL

Als we ’s avonds naar huis rijden heb ik voor het eerst sinds maanden het gevoel echt te veel gegeten te hebben. Maar ik zit ‘lekker vol’, dus  zonder het volle opgeblazen gevoel en de buikkrampen, zoals ik dat vroeger dagelijks had. Hoe heerlijk is dat! Ik blijf het zo bijzonder vinden, dat de oplossing voor mijn jarenlange buikproblemen uiteindelijk zo simpel is.

De volgende dag begint het gewone leven weer. Ik begin mijn dag met koffie en neem naast af en toe een glas water niets. Ik voel me nog de hele dag heerlijk verzadigd. ’s Avond geniet ik van de snelle kip curry uit de eenpanspecial! Ik vind dit zo fijn van deze manier van eten. Je kunt gerust maaltijden overslaan als het zo uitkomt, of juist weer even een weekendje wat meer eten. De weegschaal blijft nog altijd mooi in balans.