Selecteer een pagina

BLOG 28 Rijdende reclame

Zangeres Jannet Bodewes (55) startte in 2020 met de aanpak van TheNewFood en viel 35 kilo af. Ook haar gezondheid verbeterde enorm. Sindsdien wil ze nooit meer anders. Naast zingen houdt ze erg van schrijven. Jannet vertelt wekelijks over haar slanke keto-leven.

RUIM 100 KILO

Veel mensen kennen mij nog van de tijd dat ik meer dan 100 kilo woog. Ze zijn onder de indruk van mijn metamorfose. Regelmatig wordt mij de vraag gesteld: “Eet je nu nog steeds zo?” “Ja natuurlijk!”, antwoord ik dan altijd volmondig. Deze aanpak van TheNewFood heeft me zoveel gezondheidswinst gegeven, dat wil ik nooit meer kwijt.

De ontdekking van deze manier van eten voelt nog steeds als de ontdekking van een goed en lang bewaard geheim, wat ik graag wil delen. Ik gun iedereen een gezonder en fitter leven. Als zangeres ben ik veel onderweg naar optredens en zie ik heel veel mensen. Ik deel mijn verhaal dan ook met wie het maar wil horen. En zo kwam ik op het idee om een stapje verder te gaan en mijn verhaal te delen op mijn auto.

ZANGERES

Vroeger reed ik altijd met reclame van mijzelf als zangeres op de auto. Maar zo’n reclame nodigt blijkbaar uit tot inbraak, want een aantal jaren terug is een deel van onze geluidsapparatuur uit de auto gestolen. Sindsdien rijd ik niet meer met muziekreclame, maar ik wist hierdoor dus wel dat het werkt. Ik leg mijn idee bij Matty neer en grap: “Dan ben ik niet alleen wandelende reclame, maar ook rijdende!”

Matty vind het een mooi idee en we gaan ermee aan de slag. We vinden een fotograaf die een paar mooie foto’s van mij maakt, met de startgids in mijn hand. Ik raak in gesprek met hem en zijn partner blijkt ook al jaren in gevecht is met de weegschaal. Hij kan bijna niet geloven dat dit zo goed werkt. Ik geef hem de startgids van de foto cadeau met de aanmoediging dat ze dit gewoon eens vier weken moeten proberen…

VOOR HET GOEDE DOEL

Een paar weken later is de automagneet klaar en plak ik hem op de auto! Ik vind het toch wel spannend in het begin. Ik ben me erg bewust van die reclame op m’n deuren en zie ook regelmatig mensen kijken. Eerst gaat de blik naar de reclame op mijn deur, dan omhoog naar mij, alsof ze willen checken of ik het echt zelf ben, en vervolgens gaat de blik weer naar de deur. Het levert veel enthousiaste reacties op.

Iemand vraag mij hoeveel het betaalt om met die reclame rond te rijden. Als ik uitleg dat het mijn eigen idee is om er mee te rijden, omdat ik zo ontzettend blij ben dat ik deze aanpak ontdekt heb, word ik vreemd aangekeken. Tja, misschien kan je dat alleen maar begrijpen als je zelf hebt ervaren hoe levensveranderend de aanpak van TheNewFood kan zijn en er net als ik van overtuigd bent dat iedereen dit moet weten.

MISSIE

Wat ik juist zo mooi vind aan wat Matty aan het doen is met TheNewFood, is dat het haar niet gaat om zoveel mogelijk geld verdienen, maar om zoveel mogelijk mensen te helpen weer slanker en gezonder te worden. Door weer te gaan eten waar ons lijf voor is gemaakt. Haar team bestaat alleen maar uit mensen die dit zelf ook zo hebben ervaren. Het zijn stuk voor stuk mensen met een missie, die hun werk met hart en ziel doen. 

En voor mij voelt dat dus ook zo. Als een missie. Hoe meer mensen dit ontdekken, hoe beter. Stiekem ben ik natuurlijk wel erg benieuwd hoeveel mensen ik met mijn autoreclame bereik. Hoeveel mensen gaan bij thuiskomst de website van TheNewFood bekijken, of misschien zelfs wel naast mij in de file? Hoeveel, daar komen we natuurlijk nooit achter, maar iedere persoon die ik kan bereiken is mooi meegenomen!

IS ZIJ HET ECHT?

Soms krijg ik toevallig iets mee van de reacties. Zo loop ik laatst naar buiten, nadat ik een thuiszorgcliënt heb geholpen en zie ik in de buurt van mijn auto een groepje dames staan. Ik vang flarden van het gesprek op: “Misschien is die broek helemaal niet van haarzelf geweest en hebben ze die gewoon voor de foto gepakt?” Een ander antwoordt: “Toch zie je wel heel duidelijk dat ze op de andere foto veel dikker is…”

Als ik langsloop, zeg ik vriendelijk goeiedag voor ik in mijn auto stap. Helaas moet ik snel door naar een volgende cliënt, anders was ik natuurlijk graag in gesprek gegaan. Door het raam zie ik vijf mensen met open mond en de kin bijna op de grond van verbazing. Ik doe mijn zijraam open, wijs buitenlangs omlaag en zeg: “Ja, dat ben ik zelf inderdaad! En ja, dat is echt mijn broek! Mijn hele verhaal staat op de website. Fijne dag!”

Delen